Διαβάσαμε τις δηλώσεις του πατέρα του χαστουκισμένου 26χρονου στον Βόλο στο ΣΚΑΙ, το κανάλι που είναι το μόνιμο στασίδι του Μπέου. Τι είπε ο πατέρας μια μέρα μετά από το χαστούκισμα του Μπέου στο γιό του στην εκπομπή «Δεκατιανοί»;

Είπε: «Τον δήμαρχο δεν τον βρίζεις σε μία δημοκρατία. Τον δήμαρχο τον σέβεσαι. Ειπωθήκανε βαριές κουβέντες. Εγώ χαίρομαι που είμαι σε δημοκρατία. Θεώρησα καθήκον γιατί την υπηρέτησα στη Λήμνο 21 μήνες, να πάω να ζητήσω συγγνώμη στον θεσμό. Δόθηκαν αμοιβαίες εξηγήσεις. Ο κ. δήμαρχος παρόλη την ένταση, μας δέχθηκε στο δημαρχείο και μιλήσαμε. Τι έπρεπε να κάνουμε δηλαδή; Και τί έγινε; Φτάσαμε να το κάνουμε μείζον θέμα της Ελλάδας; Μακάρι να ήμασταν άξιοι να γυρίσουμε και το άλλο μάγουλο.

Είμαστε ανάξιοι. Έχουμε εκλογές και όλοι θα κριθούν. Οι υπόλοιποι ας κάνουν αντάρτικο»…

Αυτές οι δηλώσεις δε γνωρίζουμε αν γίνονται κατόπιν πιέσεων, εκβιασμών ή αν είναι όντως θέσεις του πατέρα που είδε και άκουσε τον φούσκο του Μπέου στο μάγουλο του γιού του…

Ας εξετάσουμε όμως κάποια πράγματα για τα μαθήματα δημοκρατίας… που θέλησε να παραδώσει σε όλους μας ο Βολιώτης πατέρας. Μιας και είναι δημοκράτης, όπως λέει ότι είναι, χωρά η βία σε μια δημοκρατία; Εμείς νομίζουμε ότι είναι καταδικαστέα από τους δημοκράτες ακόμα και υποκριτικά πολλές φορές. Το καπιταλιστικό σύστημα είναι ένα σύστημα βίας και καταναγκασμού βέβαια που η βία είναι δομικό συστατικό για την κλοπή της υπεραξίας, αλλά πάμε παρακάτω.

Το χαστούκι, επειδή ακριβώς είναι τοπικός άρχοντας ο Αγάς Μπέος, πρέπει να είναι στο κέντρο της συζήτησης και όχι να μην αναφέρεται καν και η συζήτηση να μετακινείται από τον μηχανισμό του συστήματος και τον πατέρα του 26χρονου στο αν πρέπει να σεβόμαστε τους θεσμούς…

Μιλάμε δηλαδή για αναποδογύρισμα ενός συμβάντος πού πάει να κουκουλωθεί και να αλλαχτεί και το νόημά του. Έφτασε η στημένη συζήτηση να γίνεται πλέον για το αν υπάρχει δικαίωμα κριτικής στους θεσμούς. Ας ακολουθήσουμε τη σκέψη του πατέρα Βολιώτη και της κατήχησης του, λέει: «Τον δήμαρχο δεν τον βρίζεις σε μία δημοκρατία. Τον δήμαρχο τον σέβεσαι».

Όμως κάτι ξεχνά ο πατέρας. Το επεισόδιο και ο φούσκος του Μπέου έσκασε όταν δεκάδες κάτοικοι μαζί και ο γιός του διαμαρτύρονταν για την ανυπαρξία του δήμου και τις ευθύνες του Μπέου στην Άλλη Μεριά του Βόλου. Τι ζητούσαν και ζητάνε (70 νοικοκυριά έστειλαν υπόμνημα στον εισαγγελέα);

Οι κάτοικοι ζητούν να καθαριστεί το συντομότερο η κοίτη και να συντηρηθούν τα αντιπλημμυρικά έργα, ενώ ζητούσαν να αποδοθούν οι ευθύνες στον Μπέο και στον περιφερειάρχη Αγοραστό για την καταστροφή των περιουσιών τους και των υποδομών της περιοχής τους από τις πρόσφατες κακοκαιρίες Daniel και Elias. (Δείτε βίντεο από την καταστροφή της περιοχής). Όμως ο Μπέος θεώρησε ότι σταματούν τη δημοτική αρχή και χαστούκισε τον 26χρονο που, ανάμεσα σε αγανακτισμένους πλημμυροπαθείς, διαμαρτύρονταν και για την προκλητική στάση του Μπέου και την ειρωνεία του σε οτιδήποτε διαμαρτύρεται στην πόλη. Το βίντεο που κυκλοφόρησε δείχνει το «δημοκρατικό» στυλ του Μπέου εναντίον των κατοίκων. Δεν χρειάζεται να περιγραφεί εδώ.

Η αστυνομία στο μεταξύ κοιτά τον «θεσμό» να χτυπά έναν πολίτη. Μιλάμε για δημοκρατικές διαδικασίες που ο πατέρας σέβεται… Ο δημοκράτης πατέρας δε θέλει να βρίζονται οι θεσμοί/Μπέος αλλά δε μας λέει τι γίνεται όταν οι ίδιοι οι θεσμοί/Μπέος σηκώνουν το χέρι τους και αποδίδουν δικαιοσύνη; Τη νόμιμη βία του κράτους από ότι μας διδάσκουν οι αστοί την έχει η αστυνομία (το γνωρίζει από πρώτο χέρι ο Βόλος με τη δολοφονία του 26χρονου Μάγγου το 2020 από τους μπάτσους). Δεν γνωρίζουμε ότι μπορούν και έχουν το δικαίωμα οι θεσμοί/ Μπέος να χτυπούν και να δέρνουν πολίτες… Ο πατέρας του 26χρονου όμως αυτό το κάνει γαργάρα και περνάει με την πλευρά του δημάρχου καταπίνοντας την καταστροφή της περιοχής του, των γειτόνων του και της σφαλιάρας του δημάρχου στο γιό του και τι μας λέει; «ότι πρέπει να γυρίσουμε και το άλλο μάγουλο»… Εκτός από το συγγνώμη του γιού του (δηλαδή της κοινωνίας που πλήττεται και αγανακτεί) προς την εξουσία (θεσμό/Μπέο) που θίχτηκε ζητάει και κάτι ακόμα: Να ξαναδώσουμε τα μάγουλά μας ή και τις πλάτες μας αν είναι να χρησιμοποιηθεί μαστίγιο σε κάθε Αγά της εξουσίας…

Μιλάμε δηλαδή ότι ο πατέρας του 26χρονου νομιμοποιεί τη βιαιότητα που υπέστη ο γιος του και ζητά να γίνουν «κοινωνική στάση ευθύνης» τα χαστούκια του κάθε Μπέου…

Αυτά δεν τα λένε ούτε οι παπάδες στις ενορίες γιατί ξέρουν ότι οι πιστοί είναι πιστοί αλλά δεν είναι μαλάκες και ότι έγιναν μεγάλοι λαϊκοί-κοινωνικοί αγώνες για να αποβληθεί από το λαό μας η λογική του ραγιά. Το ότι το ΣΚΑΙ και ο μηχανισμός του Μπέου πάνε να μας φέρουν πριν το 1821 και να μετατρέψουν τις τοπικές κοινωνίες σε πασαλίκια, που κυριαρχεί ο φόβος και ο τρόμος του Αγά και του Εφέντη, αυτό δε πρέπει να τους περάσει…

Υ.Γ. Η φετινή 25η Μαρτίου θα πρέπει να έχει ένα διαφορετικό νόημα στην περιοχή Άλλη Μεριά Βόλου για ευνόητους λόγους επικαιροποιώντας τα διδάγματα της Επανάστασης του Εικοσιένα, που παραμένουν φάρος για τους καταπιεσμένους…

Υ.Γ.2 Ο πατέρας του 26χρονου τελειώνει με μια φράση που δε κατανοούμε τι εννοεί με δόση ειρωνείας «οι υπόλοιποι ας κάνουν αντάρτικο..». Δηλαδή ποιοί; Όσοι διαφωνούν με το ότι πρέπει να σηκώνεται χέρι από τον θεσμό/Μπέο προς διαμαρτυρόμενο πολίτη; Δηλαδή το δόγμα της κατήχησής του είναι ραγιά κάτσε φρόνιμα και προσκύνα τον Αγά χωρίς να διαμαρτύρεσαι; Την διαμαρτυρία υπονοεί με το «αντάρτικο»; Κάτι άλλο; Δεν γνωρίζουμε. Αν ζούσαν Κολοκοτρώνης, Ρήγας Φεραίος και λοιποί και άκουγαν τα παραπάνω μάλλον θα προσπερνούσαν τον γέροντα κουνώντας τα κεφάλια τους…