Ο Έρι Ντε Λούκα, γνωστός και αγαπητός μέχρι πρότινος συγγραφέας στην Ελλάδα, παλιό μέλος της οργάνωσης της ιταλικής άκρας αριστεράς Lotta Continua, ξεδίπλωσε με μεγάλο πάθος τις γενοκτονικές, αντιπαλαιστινιακές απόψεις του προσφάτως. Μάλλον όχι κεραυνός εν αιθρία, αλλά δυστυχώς μια πολύ άσχημη έκπληξη.

Μέσα από τα βιβλία του και τις συνεντεύξεις του αποκτούσε κανείς την εικόνα ότι τον απασχολούσε βαθιά το εβραϊκό ζήτημα. Τα τελευταία χρόνια είχε αρχίσει να εντρυφεί σε βιβλικά κείμενα, είχε μάθει γίντις και αρχαία εβραϊκά κλπ. Ως εδώ όλα καλά. Κάπου όμως, η κατάσταση ξέφυγε. Για την ακρίβεια, όταν κάποιος βλέπει τον παλαιστινιακό εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα ως «αντισημιτικό», και το ίδιο και τα κινήματα αλληλεγγύης που έχουν ξεσπάσει μετά τη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, και δηλώνει περίτρανα ότι «δεν βλέπει καμιά γενοκτονία στη Γάζα» και ότι «οι δολοφονίες χιλιάδων παιδιών είναι παράπλευρες απώλειες», τότε δεν έχουμε και πολλά να πούμε. Ας τον αξιοποιήσει η σιωνιστική οντότητα και οι παραφυάδες της πρεσβείας που έχουν παρακλάδια σε κάθε χώρα – μαζί και στην Ελλάδα φυσικά ομάδες που κάνουν διαδικτυακές εκδηλώσεις με… κουκούλες– που κόπτονται για δήθεν «σφαγές της Χαμάς» αλλά δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τους σιωνιστές «Ηρώδηδες».

Ήδη στη συνέντευξη που είχε δώσει στον Peter Gomez στην τηλεοπτική εκπομπή «Confessione» πριν από μερικούς μήνες, το σενάριο ήταν το ίδιο. Ερωτηθείς για τη Γάζα, ο Ντε Λούκα μίλησε για «πόλεμο εντός κατοικημένων περιοχών», «μετακίνηση του πληθυσμού από βορρά προς νότο και από νότο προς βορρά», την ανάγκη να μην εφαρμοστεί η λέξη γενοκτονία σε μια κατάσταση που ο ίδιος περιγράφει ως αστική σύγκρουση, όπως η Μοσούλη, η Ράκα, η Μαριούπολη. Και πάνω απ’ όλα, είπε: «Νιώθω την απουσία άλλων κινητοποιήσεων. Δεν υπάρχουν για την Ουκρανία, καμία για το Ιράν». Το γνωστό επιχείρημα για ξέπλυμα.

Θα παραθέσουμε αποσπάσματα από τη συνέντευξη που έδωσε στις 25/05/26 στη σιωνιστική εφημερίδα Israel Hayom, την καθημερινή εφημερίδα που ίδρυσε ο Σέλντον Άντελσον ως εργαλείο υποστήριξης του Νετανιάχου. Συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Συγγραφέων Mishkenot Sha’ananim στην Ιερουσαλήμ, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ιερουσαλήμ, τη στιγμή που άλλοι συγγραφείς, όπως ο Νοτιοαφρικανός βραβευμένος με Νόμπελ Τζ.Μ. Κούτσι, μια από τις πιο αναγνωρισμένες προσωπικότητες της σύγχρονης λογοτεχνίας, αποφάσισε να μποϊκοτάρει το Ισραήλ. Όπως έγραψε η εν λόγω εφημερίδα: «Δεν αποτελεί στάση σε μια διεθνή διαφημιστική περιοδεία συγγραφέα. Είναι μια πράξη ηθικής ευθυγράμμισης ενάντια στους επικρατούντες ανέμους». Και έτσι ακριβώς είναι.

«Δεν είναι μόνο κορυφαίος μυθιστοριογράφος και ποιητής, αλλά και κοινωνικός ακτιβιστής, ομιλητής Γίντις και αρχαίας εβραϊκής γλώσσας, ο οποίος έχει μεταφράσει τη Βίβλο με μοναδικό τρόπο», είναι η περιγραφή του Ντε Λούκα που βρίσκεται στις επίσημες σελίδες του φεστιβάλ για την εκδήλωση «Από τη Νάπολη στην Ιερουσαλήμ».

«Στην Ιταλία, και σε μεγάλο μέρος της Δύσης σήμερα, ο Σιωνισμός είναι μια κατάρα», λέει στην Israel Hayom. «Μια προσβολή που σου εκτοξεύουν για να σηματοδοτήσουν τα όρια του απαράδεκτου. Για μένα, ο σιωνισμός είναι η απλούστερη και πιο βασική αναγνώριση του εβραϊκού δικαιώματος σε μια εθνική πατρίδα, σε μια υπαρξιακή και απαραίτητη άμυνα. Όποιος αναγνωρίζει το δικαίωμα του Ισραήλ να υπάρχει εδώ, όποιος βλέπει δύο οντότητες να ζουν δίπλα-δίπλα, είναι ήδη Σιωνιστής από αυτό ακριβώς το γεγονός. Το λέω δυνατά και δεν με νοιάζει το τίμημα». Πρόσφατα αλληλογραφούσε με τη φίλη του, την τραγουδίστρια Achinoam Nini. Του ζήτησε να συμμετάσχει σε μια εκδήλωση που διοργάνωνε στη Φλωρεντία τον Ιούλιο. Εκείνος αρνήθηκε. «Της είπα: Θα χαιρόμουν να έρθω, αλλά είμαι Σιωνιστής. Δεν μπορώ να κάθομαι στο ίδιο δωμάτιο ή να μοιράζομαι μια σκηνή με ανθρώπους που θέλουν το Ισραήλ να σβηστεί από τον χάρτη. Και, το πιο σημαντικό, δεν πρόκειται να βρεθώ σε καμία εκδήλωση ή φόρουμ όπου συζητείται γενοκτονία σε σχέση με τη Γάζα».

Όπως λέει, η λέξη «γενοκτονία» του προκαλεί γραμματική οργή. «Γνωρίζω πολύ καλά τι είναι η γενοκτονία και η εφαρμογή του στον πόλεμο στη Γάζα αποτελεί ιστορική και λεκτική διαστρέβλωση. Αυτό που συνέβη στη Γάζα είναι ένας βάναυσος, σύγχρονος πόλεμος, στον οποίο ο αριθμός των θυμάτων αμάχων είναι τεράστιος και τρομερός, επειδή όταν μάχεται σε έναν πυκνοκατοικημένο αστικό χώρο, ανάμεσα σε σχολεία και νοσοκομεία, ο πληθυσμός πληρώνει πάντα το υψηλότερο τίμημα. Το είδαμε στη Μοσούλη, τη Ράκα και τη Μαριούπολη. Είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της μάχης με έναν εχθρό που είναι οχυρωμένος ανάμεσα στους δικούς του πολίτες. Είναι τρομερό, αλλά δεν είναι γενοκτονία». 

Η καλύτερη απόδειξη του παραλογισμού, λέει, βρίσκεται στην επιχειρησιακή κίνηση των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων. «Αν ο στόχος του στρατού ήταν η εξόντωση ενός λαού, είχε έναν εντελώς ακίνητο στόχο, δεδομένου ότι ολόκληρος ο πληθυσμός ήταν συγκεντρωμένος μέσα στην πόλη. Το γεγονός ότι το Ισραήλ έχει επανειλημμένα μετακινήσει τον άμαχο πληθυσμό, από βορρά προς νότο και από νότο προς βορρά, για να τον απομακρύνει από τις ενεργές ζώνες μάχης, καθιστά αυτή την κατηγορία κενή περιεχομένου. Δεν βασίζεται σε γεγονότα ή παρατηρήσεις, αλλά σε μια σαφή επιθυμία να προσβάλει το Ισραήλ και να υπονομεύσει τη νομιμότητά του». Στη συνέχεια, ξεκαθάρισε στη Νίνι ότι δεν ήταν διατεθειμένος «να χρησιμεύσει ως πνευματικό στολίδι για ομάδες που χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις».

Όσον αφορά την 7η Οκτωβρίου, αυτό που την κάνει «ακόμη πιο φρικτή και ξεχωριστή στη μακρά ιστορία των εβραϊκών διώξεων», σύμφωνα με τον Ντε Λούκα, «είναι το στοιχείο της απαγωγής πολιτών».

«Ακούω ανθρώπους να χρησιμοποιούν τον όρο πογκρόμ, αλλά αυτό που συνέβη εδώ ήταν χειρότερο και πιο εξελιγμένο από ένα πογκρόμ. Στα κλασικά ευρωπαϊκά πογκρόμ, οι ταραξίες δεν πήραν ομήρους αυτής της κλίμακας. Ήρθαν, σκότωσαν, κατέστρεψαν και έφυγαν. Εδώ, η μαζική χρήση ομήρων και η κράτησή τους σε σήραγγες προσθέτει μια διάσταση σχεδιασμένης και ορθολογικής σκληρότητας που κάνει αυτό το γεγονός κάτι άσχημο και διαφορετικό από οτιδήποτε έχουμε γνωρίσει στη σύγχρονη ιστορία». Πιστεύει ότι «το Ισραήλ διεξάγει τώρα αυτό που είναι απολύτως ο τελευταίος πόλεμος στη γνώριμη δομή της Γάζας, του Λιβάνου και του Ιράν». «Πρέπει να προσπαθήσετε να απαλλαγείτε από τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ πολιτικά και επιχειρησιακά, και βλέπω μικρά σημάδια ότι αυτό είναι δυνατό. Το γεγονός ότι οι τοπικές εκλογές διεξήχθησαν πρόσφατα στο Ντέιραλ-Μπαλάχ για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια, και ότι η Χαμάς δεν είχε θέση ή πόδι σε αυτές, δείχνει ότι υπάρχει πιθανότητα ο παλαιστινιακός λαός να καταλάβει ότι πρέπει να απαλλαγεί από αυτούς για να επιβιώσει» (σ.σ. αναφέρεται σε εκλογές στις οποίες η Χαμάς δήλωσε ότι δεν συμμετέχει).

«Όταν οι άνθρωποι φωνάζουν το σύνθημα “Ελευθερώστε την Παλαιστίνη από τον Ιορδάνη ποταμό μέχρι τη θάλασσα”, δηλαδή μια Παλαιστίνη χωρίς την παρουσία του Ισραήλ, αυτό ακριβώς είναι το σύνθημα της Χαμάς, το πρόγραμμα της Χαμάς».

«Η Ιταλία κατάφερε να απελευθερωθεί από τον φασισμό του Μουσολίνι μόνο επειδή έχασε εντελώς τον πόλεμο και επειδή οι Συμμαχικές δυνάμεις – οι Αμερικανοί, οι Βρετανοί, ακόμη και η Εβραϊκή Ταξιαρχία – κατέλαβαν τη χώρα. Κανένας λαός δεν μπορεί να απελευθερωθεί από ένα ολοκληρωτικό καθεστώς στο εσωτερικό της χωρίς ένα συντριπτικό εξωτερικό σοκ. Δείτε τι συνέβη στην Ισπανία: Ο Φράνκο δεν μπήκε στον πόλεμο, δεν ηττήθηκε στρατιωτικά, και έτσι ο φασισμός επέζησε αδιαμφισβήτητος μέχρι τη δεκαετία του 1970. Το ίδιο συνέβη και στην Αργεντινή. Η στρατιωτική δικτατορία της χούντας έπεσε μόνο μετά την ήττα του Πολέμου των Φώκλαντ από τους Βρετανούς. Υπάρχει μια ιστορική στιγμή κατά την οποία μια ομάδα ή ένας λαός μπορεί να λυτρωθεί και να απελευθερωθεί μόνο μέσω της στρατιωτικής ήττας των τυραννικών ηγετών του. Αυτό συμβαίνει τώρα στη Γάζα, και είναι η μόνη ευκαιρία για πραγματική αλλαγή στην περιοχή».

Τα λόγια είναι περιττά. Τα στερνά τιμούν τα πρώτα, κατά πως λέει κι η παροιμία… και τίποτα άλλο. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, η Χάνα Άρεντ, ο Παπέ και άλλοι πολλοί που ήταν και είναι Εβραίοι καταδίκασαν τον σιωνισμό αλλά απ’ ό,τι φαίνεται δεν έχει σημασία. Καθένας διαλέγει πλευρά της ιστορίας. Και ο Ντε Λούκα τη διάλεξε ξεκάθαρα.

ΥΓ. Απ’ ό,τι φαίνεται, συντάσσεται κι ο Ντε Λούκα με τον σιωνιστή πρεσβευτή στον ΟΗΕ που κατηγορεί τον Γ.Γ. του ΟΗΕ, τον Γκουτιέρες, για αντισημίτη, επειδή τόλμησε να ζητήσει απ’ το Ισραήλ να σταματήσει τα εγκλήματα πολέμου στη Γάζα. Μέλος της Χαμάς θα ‘ναι κι αυτός…

ΥΓ2. Όλες οι οργανώσεις του ΟΗΕ, οι ανεξάρτητες οργανώσεις και ΜΚΟ από χώρες της Δύσης όπως η Βρετανία, η Ολλανδία κλπ, το Διεθνές Δικαστήριο που αποφάνθηκε περί γενοκτονίας στη Γάζα είναι όλοι, πέρα από αντισημίτες, και αμόρφωτοι. Δεν έχουν ανοίξει κανένα λεξικό για να δουν τον πραγματικό ορισμό της γενοκτονίας…

Χ.Ν.