Από πορεία μαθητών στην Κυψέλη

Στη βράση κολλάει το σίδερο, όπως λέει και ο σοφός λαός, για αυτό μία που πριν ένα μήνα ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσίασε την ίδρυση των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων (ΔΗΜΩΣ) μία που ξεκίνησε η υλοποίηση. Να θυμίσουμε εδώ ότι πρόκειται για 22 σχολεία (11 γυμνάσια, 11 λύκεια) όπου το ίδρυμα Ωνάση θα αναλάβει την ανακαίνισή τους αλλά και τον τρόπο εισαγωγής σε αυτά, αφού ένας μαθητής/ μία μαθήτρια θα πρέπει να δώσει εξετάσεις, για να μπορέσει να φοιτήσει εκεί. Όπως ανέφερε ο Υπουργός στην παρουσίασή του «θα αφορούν περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις». Οι περιοχές που επιλέχτηκαν είναι ο Κολωνός, η Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα, το Περιστέρι, το Κορδελιό – Εύοσμος Θεσσαλονίκης, η Κοζάνη, η Ξάνθη, η Ρόδος και το Ηράκλειο Κρήτης.

Το κράτος, λοιπόν, προσφέρει απλόχερα 22 δημόσια σχολεία στους εθνικούς μας ευεργέτες, για να αυγατίσουν τα κέρδη τους παρουσιάζοντας το φιλανθρωπικό προφίλ τους. Η απάντηση στη συνεχόμενη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας είναι η δημιουργία μιας «ελπίδας» στους γονείς ότι το παιδί τους μπορεί να φοιτήσει σε ένα καλύτερο σχολείο. Για αυτό τα φροντιστήρια τρίβουν ήδη τα χέρια τους (όπως γίνεται άλλωστε και για τις εξετάσεις των πρότυπων, οι συμμετοχές των οποίων έχουν αυξηθεί πάρα πολύ) αλλά φανερώνονται και οι διαθέσεις του Ωνάσειου ιδρύματος που ήδη ανακοίνωσε πως κατευθύνεται στη χρηματοδότηση διαδικτυακών φροντιστηρίων για την προετοιμασία εισαγωγής. Τα σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων άλλωστε προετοιμάζονται εδώ και καιρό.

Το κράτος, λοιπόν, θρασύτατα ετοιμάζεται να πετάξει εκτός των 22 αυτών σχολείων τους μαθητές, γεγονός αδιανόητο, αν σκεφτεί κανείς τον όγκο 22 σχολείων, καθώς μιλάμε για χιλιάδες παιδιά. Αυτά τα παιδιά που δεν θα καταφέρουν να περάσουν τις εξετάσεις θα βρεθούν εκτός του σχολείου τους προς αναζήτηση ενός άλλου -χωρίς να ξέρει κανείς σε ποια απόσταση- που ήδη θα ασφυκτιά από το δικό του πλήθος μαθητών! Πραγματικά τα λόγια είναι περιττά…

Μαθήτριες/τες, εκπαιδευτικοί και γονείς των συγκεκριμένων σχολικών συγκροτημάτων που βλέπουν τα σχολεία τους να γίνονται βορά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας προσπαθούν να υπερασπιστούν το δημόσιο χαρακτήρα τους. Σε όλες τις σχολικές μονάδες που αυτή τη στιγμή βάλλονται, οι μαθητές/τριες πραγματοποιούν καταλήψεις, διαδηλώνουν, κινητοποιούνται έχοντας στο πλάι τους εκπαιδευτικούς τους, τους γονείς τους αλλά και κάθε προοδευτικό άνθρωπο που συνειδητοποιεί γιατί ο χώρος της εκπαίδευσης δεν είναι χώρος για «μπίζνες». Στις αντιδράσεις το Υπουργείο απάντησε μέσω γελοίων τροποποιήσεων που φανερώνουν ότι η μόνη απάντηση που μπορούν να δώσουν είναι αυτές που εξυπηρετούν το κεφάλαιο.

Χρόνια τώρα οι πολιτικές του κάθε κυβερνώντος κόμματος χτυπούν το δημόσιο σχολείο διατρανώνοντας ότι αδιαφορούν για την εκπαίδευση της νεολαίας. Όλες οι αλλαγές, που πολλές φορές έχουμε περιγράψει, οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων τοποθετώντας προφανώς περισσότερους ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Η Παιδεία, όμως δεν κατηγοριοποιείται, όπως και κανένα κοινωνικό αγαθό, γιατί ανήκει σε όλες και σε όλους όσο κι αν οι αστικές κυβερνήσεις προσπαθούν να αποδείξουν το αντίθετο.

Κατάληψη 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Κλείνουμε με την επιστολή των μαθητών προς το Ωνάσειο Ίδρυμα θέλοντας να δείξουμε πως οι μαθήτριες/τες μας είναι εδώ, επιθυμούν και διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο, δεν είναι αδιάφοροι όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν και όλοι εμείς οφείλουμε να στηρίξουμε τον αγώνα τους για το αυτονόητο: την πρόσβασή τους σε ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν.

«Κύριοι του Ωνάσειου Ιδρύματος,

Απευθυνόμαστε σε εσάς, γιατί έχουμε μερικά ερωτήματα σχετικά με τη συμφωνία που κάνατε με την κυβέρνηση, με την οποία καταργείτε τα σχολεία μας και τα μετατρέπετε σε ωνάσεια.

Οι μαθητές θέλουμε να έχουμε καλά και σύγχρονα σχολεία. Θέλουμε να αναβαθμιστεί η λειτουργία τους με υποδομές, καθηγητές, δραστηριότητες και ακριβώς για αυτά αγωνιζόμαστε. Όμως αυτό γιατί θα πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένα σχολεία και μάλιστα να περνάμε από εξετάσεις; Δεν αξίζουμε όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία;

Αυτό που κάνετε είναι να μας πετάτε τελικά έξω από τα σχολεία της γειτονιάς μας και να μας αναγκάζετε να δίνουμε κι άλλες εξετάσεις για να συνεχίσουμε το σχολείο.

Απαιτούμε να μην προχωρήσουν τα Ωνάσεια Σχολεία γιατί διαχωρίζουν τους μαθητές και μας διώχνουν από τα σχολεία μας!

Ξέρουμε πως τα ίδια λένε οι συμμαθητές μας σε Εύοσμο και Ρόδο που κάνουν αυτές τις μέρες καταλήψεις και πορείες, αλλά και στην Κρήτη, στην Θράκη.

Τα μαθητικά συμβούλια και μαθητές από: 15ο ΓΕΛ Αθήνας, 15ο Γυμνάσιο Αθήνας, 60ο Γυμνάσιο Αθηνών , 7ο ΓΕΛ Αχαρνών, 52ο ΓΕΛ Αθήνας, 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης, 1ο ΓΕΛ Περάματος, 1ο Γυμνάσιο Περάματος