Ο κος Ρομπέρτο Ριναούντο είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train. Η τελευταία είναι ιδιοκτησία του ιταλικού ομίλου FS (Ferrovie Dello Stato Italiane). Έντεκα χρόνια πίσω, το 2013, ξεκινούσε η μνημονιακή επιταγή ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ τότε, Σταθάκης, δήλωνε ενάντια στην κυβερνητική πρόταση:

«Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή, 300 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου  της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιαδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών».

Το 2016, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ενέκρινε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό όμιλο για 45 εκατομμύρια ευρώ. Καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του. Ενάμισι χρόνο μετά τα Τέμπη, ο σεβασμός στους 57 νεκρούς και στους ανθρώπους τους δεν επιτρέπει ούτε ευφυολογήματα ούτε μεγαλοστομίες.

Ενάμισι χρόνο μετά, σε συνέντευξή του στην Οικονομική της Καθημερινής (7 Ιουλίου 2024), ο κος Ρομπέρτο Ρινάουντο, ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους Ηλία Μπέλλο και Δέσποινα Κοντή:

Τι αλλαγές σκέφτεστε να κάνετε στην Hellenic Train και γιατί δεχτήκατε να αναλάβετε αυτό το νευραλγικό πόστο; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας και ποια η ελπίδα σας;

Ο κος Ρομπέρτο Ρινάουντο απάντησε ότι το κύριο έργο είναι η ανάπτυξη του κέντρου «logistics- Θριάσιο 2». Και συνέχισε:

«Παράλληλα δουλεύουμε εντατικά πάνω στο νέο επενδυτικό σχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο και θα παρουσιάσουμε στον υπουργό μεταφορών. Το σχέδιο αυτό, βεβαίως, το οποίο είναι πολύ φιλόδοξο, απαιτεί την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών.

Όπως γνωρίζετε, η Hellenic Train παρέχει την υπηρεσία μεταφοράς στους επιβάτες, αλλά δεν μας ανήκουν τα τρένα. Παρέχονται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, σύμφωνα με τη συμφωνία μας με το Ελληνικό Δημόσιο.

Εμείς, επίσης, δεν ελέγχουμε τη σιδηροδρομική υποδομή, η οποία ανήκει στον ΟΣΕ, ο οποίος τη διαχειρίζεται. Όσο πιο γρήγορα αναβαθμιστεί η υποδομή, τόσο καλύτερα μπορεί να λειτουργήσει η επένδυσή μας προς όφελος των επιβατών».

Οι δημοσιογράφοι προχωρούν στην επόμενη ερώτηση:

Τι έχετε δηλαδή να δείξετε άμεσα, καθώς τα περισσότερα παραπάνω σχέδια χρειάζονται χρόνο;

Και ο κος Ρομπέρτο Ρινάουντο, απάντησε:

«Σε αυτή τη φάση ως Hellenic Train εστιάζουμε στην άμεση βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών μας, λανσάροντας τη νέα μας πλατφόρμα εισιτηρίων, μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Είμαστε ήδη σε φάση δοκιμών και μόλις ολοκληρωθεί, οι επιβάτες θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες της πλατφόρμας: να κλείσουν γρήγορα και εύκολα τα εισιτήρια τους…».

Να, λοιπόν, που μόλις ενάμισι χρόνο μετά, όλα μοιάζουν τακτοποιημένα για το Κεφάλαιο. Οι επενδύσεις μας, τα κέρδη μας. Χύθηκε αίμα; Το ξένο κεφάλαιο ρίχνει την ευθύνη στο ντόπιο «δημόσιο», το ντόπιο «δημόσιο» βιάζεται μόνο για να κωλυσιεργήσει την έρευνα, να συγκαλύψει.

Η πολιτική ευθύνη των αστικών κυβερνήσεων στη σειρά, η ηθική αυτουργία της εγκατάλειψης και του ξεπουλήματος των δημόσιων δομών της χώρας- χάριν της ανάκαμψης της κερδοφορίας των ευρωατλαντικών ομίλων και των ντόπιων παρασίτων τους από τη χασούρα της παγκόσμιας κρίσης- εξατμίζεται από τους καπιταλιστές μαζί με την αξία της ανθρώπινης ζωής.