Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι. Ένα ακόμα τρανό παράδειγμα του τι σημαίνει εξαρτημένη χώρα, τι σημαίνει υποβάθμιση δημοσίου θεσμού, ξεπούλημα λαϊκού πλούτου και μετά την ιδιωτικοποίησή του η πλήρης κατάρρευση.
Στα μνημονιακά χρόνια, που έφυγαν επίσημα αλλά που θα μας συντροφεύουν ανεπίσημα για πολλές δεκαετίες ακόμα, μαζί με τις ζωές μας ξεπουλήθηκαν και τα λεγόμενα «ασημικά της χώρας». Μέσα σε αυτά και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπό συνεχή υποβάθμιση και καταλήστευση, οι σιδηρόδρομοι το 2017 πουλήθηκαν στον συγκοινωνιακό γίγαντα (τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρία στην Ευρώπη) Ferrovie Dello Stato Italiane s.p.a., την εθνική κρατική εταιρία σιδηροδρόμων Ιταλίας, προς 45 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φορά αριστερά του κεφαλαίου κατάφερε να χάσουν οι Έλληνες τα τρένα τους έναντι πινακίου φακής.
Και τι πιο σύνηθες, ως «ούνα φάτσα ούνα ράτσα» με τους ισχυρούς εκμεταλλευτές αυτής της γης, οι Ιταλοί κεφαλαιοκράτες ξεζούμισαν ακόμα παραπάνω τον πλούτο μας. Πλασάρανε ως χάντρες και καθρεφτάκια τα σαπάκια τρένα που απέσυρε η Ελβετία λόγω προβλημάτων και ενώ όλο το υπαλληλικό κατεστημένο από τους Μανδραβέληδες μέχρι κίτρινους συνδικαλιστές εξήραν την «τεχνολογία που κόβει την ανάσα», το να ταξιδέψει μια οικογένεια με αμαξοστοιχία είναι πια κίνηση υψηλού ρίσκου. Το «λευκό βέλος» που θα μας πήγαινε σε 3 ώρες Θεσσαλονίκη είναι απλώς μια φάρσα μέσα στη μούρη του λαού.
Ενδεικτικά: ακινητοποιημένος συρμός από Θεσσαλονίκη για μιάμιση ώρα στους Άγιους Ανάργυρους Αττικής, σε σημείο που οι επιβάτες κατέβηκαν και πήραν ταξί, ώστε να μην τους γυρίσουν Αφίδνες και αλλάξουν εκεί συρμό! Λίγες μέρες πριν, ακινητοποιημένος συρμός στη Δεκέλεια με το που έφυγε το τρένο προς Θεσσαλονίκη. Οι επιβάτες βγήκαν έξω προκειμένου να βρουν σκιά στα χωράφια κάτω από τις ελιές, γιατί δεν λειτουργούσε ούτε ο κλιματισμός μέσα στα βαγόνια! Το δεύτερο τρένο που ξεκίνησε, για να πάρει τους επιβάτες, ακινητοποιήθηκε λόγω απώλειας ηλεκτροκίνησης! Τα περιστατικά είναι πολλά από την πρώτη εβδομάδα. Δε θα αναφέρουμε καν το γεγονός με την αγελάδα στην Τιθορέα που παραπέμπει σε παιδικές ταινίες! Φυσικά η Hellenic Train*, όπως ονομάζεται πια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ρίχνει τις ευθύνες στην ΟΣΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο, δηλαδή τις ράγες. Θα συνεχίζει να την κατηγορεί μέχρι να ξεπουληθεί σε κάνα μονοπώλιο κι αυτή για να εκσυγχρονιστεί!
Οι μπανανίες, οι νεοαποικίες και τα προτεκτοράτα μάς είναι γνωστά καθεστώτα, έχουμε γνώση αυτών. Όμως γνωρίζουμε και την πλούσια σε πείρα ιστορία των λαών και τους αγώνες που έδωσαν, για να ξετινάξουν το ζυγό που τους καταλήστευε. Για αυτό ο πόλεμός μας πρέπει να είναι ενάντια στην εξάρτηση. Ενάντια στην ντόπια αστική τάξη που παραδίδει τον πλούτο της χώρας στους ιμπεριαλιστές. Η ιστορία δεν έχει τελειώσει, την φτιάχνουμε εμείς μέσα από τους αγώνες μας για τον σοσιαλισμό/κομμουνισμό.
* Είναι πάγια η τακτική αυτή, όταν ξεπουλιέται ένα περιουσιακό στοιχείο να αλλάζουν το όνομα σε κάτι ξενόγλωσσο, ώστε να χάφτουμε τα κορόιδα τις πολυσήμαντες αλλαγές που θα μας κάνουν την ζωή καλύτερη! Παλιό παράδειγμα το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Ένα πιστωτικό ίδρυμα σχετικά «λαοφιλές» λόγω του μεγάλου τόκου, του κουμπαρά στα παιδάκια και τους λογαριασμούς που ανοίγανε τα γεροντάκια στα εγγόνια τους κλπ το 2013 το βούτηξε η Eurobank, το ονόμασε σε New Hellenic Postbank, και τώρα απλώς δεν υπάρχει!