Ανοιχτή επιστολή προς τα σωματεία του επαγγέλματος:

Α. Σωματείο Εργαζομένων Ταχυδρομικών και Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΤΕΑ)Β. Συνδικάτο Εργατουπαλλήλων Ταχυδρομείων Ταχυμεταφορών Αττικής (ΣΕΤΤΑ)Γ. Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού – ΞενοδοχείωνΔ. Σωματείο Εργαζομένων Γενικής ΤαχυδρομικήςΕ. Σωματείο εργαζομένων SPEEDEXΣτ. Σωματείο εργαζομένων ACSΖ. Σωματείο εργαζομένων DHL EXPRESS (HELLAS)Η. Σωματείο εργαζομένων e-food

Συνάδελφοι συναδέλφισσες,Το πρωτοβάθμιο ομοιοπεπαγγελματικό σωματείο Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ), όπως γνωρίζετε, είτε από την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία είτε από τους δρόμους της πόλης, την 1ηΜΑΗ 2022 διοργανώνει Διεθνή Απεργία. Ως σωματείο σας καλούμε να συμμετέχετε στην πρωτομαγιάτικη διεθνή Απεργία. Να παραβρεθείτε με τα μέλη σας στην συγκέντρωση την Κυριακή 1ηΜΑΗ στις 11:00 στο πεδίον του Άρεως. Να συμμετέχετε στην μοτοπορεία που θα ακολουθήσει προς τα δυτικά προάστια και στην περιφρούρηση της απεργίας στις πιάτσες εργασίας που θα συναντήσουμε.Είναι σημαντικό να σταθούμε όλοι μαζί απέναντι στην επίθεση που βιώνουμε ως επάγγελμα αλλά και ως τάξη.

Την Κυριακή 1ηΜΑΗ θα απεργήσουμε διεκδικώντας:

  • Ένσημα βαρέα ανθυγιεινά για όλους τους courier/ταχυµεταφορείς, delivery/ταχυδιανοµείς, υπάλληλους εξωτερικών εργασιών µε δίκυκλο
  • Ενιαία ειδικότητα για όλους τους courier/ταχυµεταφορείς, delivery/ταχυδιανοµείς, υπάλληλους εξωτερικών εργασιών µε δίκυκλο
  • Κατάργηση των αντεργατικών άρθρων του ν. 4808/21 (νόµος Χατζηδάκη)
  • Πλήρη επαναφορά και ενίσχυση του 1264/1982
  • Συμβάσεις αορίστου χρόνου µε πλήρη µισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώµατα στις εταιρείες ψηφιακής διαµεσολάβησης (πλατφόρµες), για όλους τους συναδέλφους/ισσες, για το σύνολο των εργαζοµένων ανεξάρτητα από το επάγγελµα ή τον κλάδο.
  • Σπάµε τη σιωπή στην αδήλωτη και υποδηλωµένη εργασία
  • Καθολική εφαρµογή του ν. 4611/2019
  • Όχι άλλα εργατικά ατυχήµατα – Δεν είµαστε αναλώσιµοι

Από την Αθήνα µέχρι το Ρίο ντε Τζανέιρο, από τα ψητοπωλεία της γειτονιάς µέχρι τις ψηφιακές πλατφόρμες, από τις πολυεθνικές εταιρείες ταχυμεταφορών μέχρι τις εγχώριες, ανεξάρτητα του μεγέθους τους, ο στόχος των εργοδοτών είναι πάντα και παντού, η µείωση του εργατικού κόστους, η εντατικοποίηση και η αύξηση της παραγωγικότητας και των κερδών τους.

Η φετινή 1ηΜΑΗ έχει ιδιαίτερο νόημα για εμάς, γιατί πήραμε την πρωτοβουλία και ήρθαμε σε επαφή με σωματεία και εργατικές συλλογικότητες σε όλες τις ηπείρους σχεδιάζοντας μια διεθνή απεργία στο επάγγελμα. Μετά από έξι και πλέον μήνες πολυεπίπεδης συλλογικής προπαγάνδαςχωρίς ενδιάμεσους, συνεντεύξεις σταmediaκαι συνδικαλιστικές προσωπογραφίεςέχουμε καταλήξει σε ότι αφορά το σχεδιασμό, τη δημοσιοποίηση, την κοινωνικοποίηση, την οργάνωση και την περιφρούρηση της απεργίας.

Συνάδελφοι συναδέλφισσες,ιδιαίτερα στον κλάδο της ταχυμεταφοράς οι συνθήκες εργασίας διολισθαίνουν χρόνο με τον χρόνο προς το χειρότερο. Η ανασφάλιστη εργασία έχει διογκωθεί, οι «κομματάδες» πολλαπλασιάζονται, οι σχέσεις εργασίας ελαστικοποιούνται, το σαββατοκύριακο τείνει να γίνει κανονική εργάσιμη ημέρα, τα εργατικά ατυχήματα πολλαπλασιάζονται, οι μισθοί είναι μισθοί χαρτζιλίκι, ενώ η εντατικοποίηση βαράει κόκκινο. Τέλος, οι 4 μεγάλες εταιρείες για να επιβάλλουν το νόμο της σιωπής και το παραπάνω καθεστώς εργασίας απολύουν εργαζόμενους που οργανώνονται και αγωνίζονται για την βελτίωση των παραπάνω συνθηκών.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούςΣυνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου

Απρίλιος 2022