Για δεύτερη χρονιά οργανώθηκε από τα αφεντικά στο εμπόριο η «γιορτή» της black Friday στην Ελλάδα, που πρώτη φορά την έφερε, όπως περήφανα δήλωνε η διαφημιστική τους καμπάνια, το γνωστό κάτεργο Public, το οποίο ακολούθησαν και άλλα γνωστά κάτεργα όπως Πλαίσιο, Media Markt κ.α., αλλά και μικρότερα άγνωστα. Η διαφορά της φετινής «γιορτής» με την περσινή , είναι ότι οι εργοδότες είπαν να το πάνε ένα βήμα παρακάτω και να μας πλασάρουν τη «μαύρη Παρασκευή» σε αρκετές περιπτώσεις «σφηνωμένη» σε τριήμερο!
Η καταναλωτική γιορτή «εισχώρησε» σε super market, αλλά και σε μαγαζιά γειτονιάς (άλλα μικρότερα, άλλα μεγαλύτερα) που τοποθετώντας ένα διαφημιστικό χαρτάκι στην πόρτα τους με υποτιθέμενες εκπτώσεις, ήλπιζαν ότι μπορούν να μπουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα.
Βέβαια, όλη αυτή η προτροπή για καταναλωτισμό περνάει όπως πάντα, πάνω από τις πλάτες των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να δουλέψουν από τις 8 το πρωί, να επωμιστούν εξαντλητικά ωράρια λόγω των υπερωριών (11ωρα- 12ωρα), να αλλάξουν το ρεπό τους για να δουλέψουν την συγκεκριμένη μέρα, να εργαστούν κάτω από μεγαλύτερη πίεση λόγω του φόρτου εξυπηρέτησης ή της αλλαγής πόστων για να καλύψουν κενά. Ο κλάδος του εμπορίου, ο οποίος απασχολεί το μεγαλύτερο μέρος του συνόλου των εργαζομένων στην Ελλάδα, βρίσκεται σε καθεστώς απλήρωτων υπερωριών, βρίσκεται συνεχώς υπό την απειλή για υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας και φυσικά με μισθούς πείνας, καθεστώς που είναι κοινός παρανομαστής σε πολλούς κλάδους.
Να σημειωθεί ότι αυτή η καταναλωτική φιέστα έρχεται λίγο πριν την έναρξη του εορταστικού ωραρίου με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρόνους και κούραση για τους εμποροϋπαλλήλους.
Η «black Friday» έρχεται να προστεθεί στην γενικότερη εντατικοποίηση του κλάδου του εμπορίου και την χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών. Στην ατζέντα του πολιτικού προσωπικού, το οποίο υπηρετεί το κεφάλαιο, βρίσκεται συνεχώς η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, που ήδη εφαρμόζεται σε συγκεκριμένες περιοχές και σε όλο και περισσότερα καταστήματα. Πάνω σε τέτοιες αποφάσεις πατάνε οι εργοδότες για να εφαρμόσουν όλο και πιο πολλές καταναλωτικές «γιορτές» (βλέπε Λευκές νύχτες), ακόμα και κατάργηση θεσμοθετημένων αργιών όπως η 2η Ιανουαρίου.
Ήταν πρωτοφανής η ένταση της διαφημιστικής καμπάνιας για την «black Friday» σε κανάλια και διαδίκτυο. Όπως επίσης δεν ήταν λίγες οι φορές που αντιληφθήκαμε από τα ΜΜΕ ψευτιές με έμφαση στις ουρές και το «πάθος» για κατανάλωση. Αυτές οι τακτικές του κεφαλαίου πέρα από τον τζίρο που επιδιώκουν, θέλουν να δημιουργήσουν αυτές τις στρατιές καταναλωτισμού στριμωγμένες σε ουρές που τις θέλουν να βλέπουν τις γιορτούλες των αφεντικών σαν δικές τους.
Χρέος μας να σταθούμε απέναντι στην προπαγάνδα «της προσφοράς» και της καταναλωτικής μανίας που πλασάρουν το κεφάλαιο και οι μηχανισμοί του και να οργανώσουμε την πάλη μας ενάντια στην επίθεση που δέχεται η τάξη μας καλυμμένη και από αυτές τις φιέστες.