Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε, πως η Coca-Cola Τρία Έψιλον ξεκίνησε νέο πρόγραμμα, που στοχεύει στην “ενίσχυση της απασχολησιμότητας” των νέων. Το όνομά του; “Youth Empowered” – ενθαρρυμένα νιάτα, δηλαδή.

Στην ιστοσελίδα της Coca-Cola μαθαίνουμε, ότι το πρόγραμμα έχει σκοπό να δώσει “σε νέους 18-30 ετών, που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, δεξιότητες, καθοδήγηση και επαγγελματική δικτύωση, ώστε να διεκδικήσουν ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης και να επιτύχουν μία θετική αλλαγή στη ζωή τους!”. Φιλοδοξεί, μάλιστα, να βοηθήσει 20.000 νέους σε χρονικό ορίζοντα έως το 2020. Το πρόγραμμα θα υλοποιείται μέσω δωρεάν πενθήμερων εκπαιδευτικών σεμιναρίων που θα πραγματοποιούνται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας αλλά και διαδικτυακά μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας e-learning. Και όλα αυτά με τη συμβολή του kariera.gr, που αποτελεί το στρατηγικό συνεργάτη του προγράμματος και αρκετών ακόμα εταιριών και οργανισμών.

Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι μαγικές δεξιότητες, που υπολείπονται οι μισοί σχεδόν νεολαίοι στη χώρα σήμερα, και δεν καταφέρνουν να πετύχουν τη θετική αλλαγή στη ζωή τους και να σταυρώσουν μια δουλειά; Ποια λαμπρή καθοδήγηση και ποια επαγγελματική δικτύωση θα τους φωτίσουν το μονοπάτι, που βγάζει από το ζοφερό αδιέξοδο της ανεργίας στην αστραφτερή λεωφόρο της επαγγελματικής ανέλιξης;

Η απαντήσεις της Coca-Cola με την πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζουν με πρωτοτυπία: ανάμεσα σε όλα θα μας μάθουν -λέει- πώς να φτιάχνουμε σωστά τα βιογραφικά και να προετοιμαζόμαστε για τις συνεντεύξεις, πώς να αναπτύξουμε επικοινωνιακές δεξιότητες και να διαχειριζόμαστε το χρόνο, πώς να αποκτήσουμε ικανότητες διαπραγμάτευσης και να κατακτήσουμε τα μυστικά των πωλήσεων. Πρόκειται για οδηγίες που είναι διαθέσιμες με το τσουβάλι από τους λεγεώνες των συμβουλατόρων στο στίβο εύρεσης εργασίας. Συνταγές που εξυμνούν τον ατομισμό και τον ανταγωνισμό. Προωθούν το διαρκή κυνήγι των γνώσεων και πιστοποιητικών, επιρρίπτοντας έντεχνα την ευθύνη στους ανέργους για την ανεργία τους με το πρόσχημα της ανεπάρκειας. Σκορπίζουν την απογοήτευση και αποθάρρυνση και διδάσκουν πώς να σκύβει κανείς το κεφάλι, πώς να μη διεκδικεί αυτά που δικαιούται, πώς να μην αντιμιλά. Το πιο πρόστυχο, όμως, είναι ότι το πρόγραμμα αυτό το διοργανώνει η ίδια η Coca-Cola Τρία Έψιλον, που δυο χρόνια πριν πετούσε στο δρόμο εκατοντάδες εργαζομένους της στην Ελλάδα, απλά επειδή θα έβγαζε παραπάνω κέρδος μεταφέροντας όλες τις μονάδες παραγωγής της σε γειτονική χώρα.

Η τρομοκρατία της ανεργίας που ασκείται από το σύστημα και τους παράγοντές του μας επιβάλλει όλο και χειρότερους όρους εργασίας και ζωής. Η επίθεσή του στηρίζεται στη διαίρεση που σπέρνει απλόχερα στο λαό. Η ιδεολογική κυριαρχία του επιτρέπει να πετάει με άνεση συνθήματα όπως το κεντρικό μήνυμα του προγράμματος της Coca-Cola “Εμπνεύσου, Διεκδίκησε, Πέτυχε” επειδή ακριβώς έχει φροντίσει να παραμένει κούφιο. Το ισχυρότερο όπλο, που έχουμε να αντιτάξουμε απέναντί στον αντίπαλο, και το μοναδικό που του προκαλεί εφιάλτες είναι η συλλογική μας πάλη. Ας αντιστρέψουμε λοιπόν το σύνθημα αυτό και ας το γεμίσουμε με νόημα της ελπίδας των μαζικών αγώνων: ας Εμπνευστούμε, ας Διεκδικήσουμε, ας Πετύχουμε!

N.K.